Chiptuning bij ASH Performance


Als autogarage in Noord-Brabant onderhouden we niet alleen je auto, maar bieden we ook graag mogelijkheden om je auto te verbeteren. Een van die mogelijkheden is chiptuning. Hiermee verbeter je de totale performance van je auto tot wel 30%. En dat met brandstofbesparingen tot wel 12%!

5/5 op basis van 137 reviewsLevenslange garantie op softwareEerlijk en betrouwbaar

Haal het maximale uit jouw auto!

Wat is er allemaal mogelijk?

Stage 1 Tuning:

De mogelijkheden voor de stage 1 tuning zijn hierboven te vinden. Selecteer jouw merk, type, bouwjaar, en motortype. En zie wat er mogelijk is voor jouw auto!

Alle waardes van een stage 1 tune vallen binnen de veiligheidsmarges van de motor die worden opgegeven door de fabrikant. En dus 100% veilig en verantwoord. De software is ontwikkeld en getest op een testbank. Verder houden we rekening met de staat waarin in auto/motor verkeerd. Daarvoor lezen wij de auto eerst uit op foutcodes/mankementen. Pas als alles 100% in orde is zullen wij van start gaan met het chippen van jouw auto. (zie het stappen plan). Door het verfijnd afstellen van jouw auto zijn er maar liefst brandstofbesparingen haalbaar tot wel 12%. Verder resulteert het een meer power en souplesse. Plus een grote winst in het rijplezier!

Voordelen Stage 1 Tuning:
  • Brandstofbesparing tot 12%
  • Vermogenstoename tot 30%
  • 100% Veilig en verantwoord
  • Meer souplesse/rijcomfort
  • Rijplezier neemt toe tot wel 200% 😉
Nadelen Stage 1 Tuning:
  • We hadden hier graag wat neergezet maar er zijn (helaas) geen nadelen 😊

01.

Uitlezen Software

Iedere auto is anders. Daarom lezen wij eerst de huidige software uit.

02.

Configureren

Daarna configureren en optimaliseren wij de software naar jouw wensen.

03.

Inlezen software

Na de configuratie wordt de software ingelezen op de ECU (motorcomputer).

04.

Start your engine!

Geniet van het extra rijplezier!

Stage 2 Tuning

 

Voor de mensen waarbij een stage 1 toepassing niet voldoende is (qua performance) hebben wij ook nog een stage 2 mogelijkheid. Daarbij word het voertuig individueel (op maat) afgesteld in combinatie met de benodigde mechanische aanpassingen (uitlaat + inlaat en in sommige gevallen optioneel een upgrade pulley en of upgrade intercooler). Hierbij is tevens een duidelijke verbetering van het uitlaatgeluid aanwezig. De originele katalysator en in sommige gevallen de opf/ppf/gpf dempen tevens ook het geluid. Informeer naar de mogelijkheden voor een stage 2 tuning voor jouw auto! De resultaten kunnen geschat worden, maar wisselen enorm per mechanische aanpassing en de staat van de auto/motor. Exact wordt dus gemeten op de testbank. Informeer vrijblijvend of een stage 2 tuning mogelijk is voor jouw auto.

Let op! Bij een stage 2 upgrade is het tanken van minimaal euro 98/E5 noodzakelijk!

Voordelen Stage 2 Tuning:
  • Het maximaal haalbare vermogen halen uit de stock motor (dus geen interne upgrades, wel extern)
  • Nog sneller weg bij het stoplicht
  • Beter geluid door de aangepaste downpipe/uitlaatlijn
Nadelen Stage 2 Tuning:
  • Geen brandstofbesparing
  • De grenzen van de originele onderdelen worden opgezocht
  • Duurdere brandstof tanken vereist voor behalen maximale vermogen (euro 95 (e10)tanken  is mogelijk maar niet optimaal voor het vermogen)

DSG EN (ZF) AUTOMAAT TUNING

Voor voertuigen uitgerust met een automatische versnellingsbak kan het zijn dat deze worden begrensd (koppelbegrenzing). Dit kan dus een DSG (of S-Tronic), maar ook een ZF-automaat zijn. Het aanpassen van schakelmomenten behoort ook tot de mogelijkheden. Bekijk hier de uitgebreide optie lijst en uitleg over het chip tunen van de DSG / (ZF) Automaatbakken.

Voordelen DSG / (ZF) Automaat Tuning:
  • Verfijnde afstelling van de automaatbak
  • Bestand tegen hogeren vermogens
  • Algeheel schakelgedrag verbeteren
Nadelen DSG / (ZF) Automaat Tuning:
  • Ook hier hadden we graag wat neer gezet, maar ook hier geen nadelen te vermelden

EGR UITSCHAKELEN

Allereerst is het belangrijk om te weten wat een EGR-systeem is, de afkorting EGR staat voor Exhaust Gas Recirculation system. Deze klep regelt dat uitlaatgassen opnieuw de motor in worden gedreven om de uitstoot te drukken. Het nadeel is dat vervuilde stoffen dus de motor inkomen en na een tijd de klep vervuild en/of defect raakt. Deze kunnen wij softwarematig voor uw uitschrijven. Dit heeft géén gevolgen voor de APK. Zie onze uitgebreide pagina over de EGR Klep

Voordelen EGR uitschakelen:
  • Vervanging of reiniging van de EGR is definitief uitgesloten
  • Lagere onderhoudskosten door uitschakeling van de EGR klep
  • Lager brandstof verbruik (c.a. 1l op 100 km)
  • EGR Klep uitschakelen is enkel een softwarematige aanpassing
Nadelen EGR uitschakelen:
  • Ook deze zijn er niet

DPF (ROETFILTER) UITSCHAKELEN

Het DPF (Diesel Particulate Filter), met andere woorden het roetfilter, zorgt ervoor dat uitlaatgassen gefilterd worden. Vanzelfsprekend dat deze filter na verloop van tijd vol raakt, waardoor uw voertuig zal ‘regenereren’ om deze weer schoon te branden door de temperatuur te verhogen. In sommige gevallen lukt het zelfs niet meer de filter schoon te krijgen door dit proces. De roetfilter kan dan vervangen, schoongemaakt of uitgeschreven worden. Wij kunnen deze softwarematig uitschrijven. Dit kan wél gevolgen hebben voor de APK en tevens dient de roetfilter alvorens fysiek verwijderd te zijn. Ook dit is mogelijk bij ons.

LET OP! Vanaf 01-01-2023 vinden er veranderingen plaats omtrent het DPF filter. Iedere diesel zal gemeten moeten worden. Het verwijderen van de filter is dus niet meer de meest voor de hand liggende optie. Informeer naar de mogelijkheden van een sport DPF filter (nieuw op de markt)

Voordelen verwijderen DPF filter:
  • Meer geluid uit de uitlaat
  • Meer vermogen draaien is mogelijk
Nadelen verwijderen DPF filter:
  • Problemen bij de APK (helemaal vanaf 01-01-2023)
  • Auto zal meer gaan roeten uit de uitlaat

POPS & BANGS / ANTI-LAG

Wil je een sportief geluid of is het ‘op snelheid houden’ van de turbo essentieel voor jou, dan kunnen wij ook Pops & Bangs en/of Anti-Lag toepassen op jouw voertuig. Dit zorgt voor de ‘knallen’ uit de uitlaat. Ook is er een mildere vorm van pops te verkrijgen: burbles. Informeer naar de mogelijkheden.

Voordelen Pops & Bangs / Anti-Lag:
  • Op toeren houden van de turbo
  • Leuk als je opzoek bent naar meer beleving in jouw auto!
Nadelen Pops & Bangs / Anti-Lag:
  • Schadelijk voor de motor/turbo indien er GEEN aangepaste downpipe gemonteerd is. Dit is noodzakelijk! Ook deze zijn verkrijgbaar en worden gemonteerd in onze werkplaats. Is deze mechanische aanpassing voldaan, kan het geen kwaad.

VMAX (SNELHEIDSBEGRENZER) UITSCHAKELEN

Is jouw voertuig uitgerust met een snelheidsbegrenzer? Wij kunnen deze voor je uitschakelen.

Ps. Dit is een service van het huis i.c.m een Stage X Chiptuning.

Voordelen Vmax uitschakelen:
  • Je kunt nu tot het uiterste van de auto gaan! Natuurlijk wel op het circuit 😉
Nadelen Vmax uitschakelen:
  • Geen, rijd verstandig en denk aan de veiligheid van jezelf maar ook aan die van anderen!

ADBLUE UITSCHAKELEN

Heb je problemen met het AdBlue systeem of wil je deze uitgeschakeld hebben? Wij kunnen deze softwarematig voor je uitschakelen. Informeer naar de mogelijkheden.

Voordelen Adblue uitschakelen:
  • Bespaard dure reparaties
  • Bespaard het tanken van AdBlue
Nadelen Voordelen Adblue uitschakelen:
  • Geen, je portemonnee vindt het vooral fijn

DTC’S (FOUTCODES) UITSCHAKELEN

Zijn er zogeheten ‘spook’ foutcodes aanwezig, heb je de katalysator verwijderd, of staan er andere codes in jouw auto. Deze kunnen we verwijderen uit de software zodat deze geen motorlampje veroorzaken. Laat ons weten welke codes weggeschreven dienen te worden.

Vind meer informatie over onze chiptuning diensten:

Vermogensmeting

DSG/Automaat tuning

Garanties

EGR-klep

Dáárom Autoservice
hopman


Je bespaart tijd


Wij helpen je bij onderhoud, reparaties, chiptuning en uitlaatsystemen


Alles gaat via persoonlijk contact

Dit zeggen onze klanten over ons

Chat Icon Instagram Chat Icon Whatsapp